top of page

Skapande verksamhet - lättläst.

  • Skribentens bild: Mindme Studios
    Mindme Studios
  • 31 maj
  • 1 min läsning

Uppdaterat: 6 juni

Alla kan vara med.

Skapande får dig att må bättre.

Att skapa något med händerna kan ge lugn, glädje och energi.

Måleri, pyssel eller hantverk gör både kroppen och hjärnan gladare.



Det spelar ingen roll om du har skapat mycket förut eller aldrig provat.

Skapande passar alla – du väljer själv hur du vill göra.

Det viktiga är att du tycker det är roligt.

Ibland med en möjlighet att prova något nytt..


Du kan måla, klippa, rita, limma, bygga eller jobba med blommor och naturmaterial.

Du bestämmer vad du vill använda.

Det går att anpassa så att det passar just dig.


Det behövs inga förkunskaper eller speciella färdigheter.

Alla kan vara med och känna att de lyckas!



bottom of page